Deklaracja dostępności Zachodniopomorskie Towarzystwo Rodzin i Przyjaciół Dzieci Uzależnionych "Powrót z U" - Centrum Psychoterapii i Leczenia Uzależnień
Zachodniopomorskiego Towarzystwu Rodzin i Przyjaciół Dzieci Uzależnionych "Powrót z U" - Centrum Psychoterapii i Leczenia Uzależnień zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej powrotzu.najlepszestronyinternetowe.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 2025-02-07
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-02-07
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Zapewnienie dostępności niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Niezgodność z załącznikiem
Niektóre pliki zamieszczone na stronie mogą nie spełniać w pełni standardów dostępności cyfrowej, co może utrudniać ich odczytanie lub obsługę przez niektóre osoby, w tym użytkowników technologii asystujących.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2025-02-07
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-02-07
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych takich jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA,
- pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury jak i myszki,
- serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:zmiana
- wielkości czcionki,
- zmiana kontrastu,
- oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach,
- serwis nie zawiera skrótów klawiaturowych, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników,
- na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Monika Cegłowska-Pundyk
- E-mail: powrotzuszczecin@interia.pl
- Telefon: 519 142 906
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Organ nadzorujący: Dyrektorka Centrum Psychoterapii i Leczenia Uzależnień
- Adres: ul. Klonowica 1a, 71-241 Szczecin
- E-mail: powrotzuszczecin@interia.pl
- E-mail: 519 142 906
Pomocnemogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.plotwiera się w nowym oknie
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichotwiera się w nowym oknie i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Nasza placówka podejmuje działania na rzecz dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, jednak występują pewne ograniczenia architektoniczne, o których warto wiedzieć przed wizytą:
- Dostęp do budynku - drzwi wejściowe do placówki nie otwierają się automatycznie, co może stanowić utrudnienie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich lub z ograniczoną mobilnością.
- Ciągi komunikacyjne - korytarze wewnątrz budynku są wystarczająco szerokie, aby umożliwić swobodne poruszanie się na wózku inwalidzkim.
- Schody i windy - w budynku nie ma windy, jednak w przypadku konieczności pokonania schodów dostępny jest podest opuszczany, który umożliwia przemieszczanie się pomiędzy poziomami.
- Toalety - na parterze znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Jest ona wyposażona w szerokie drzwi bez progów, a także uchwyt ułatwiający przesiadanie się. Toaleta jest zamykana na klucz, który jest dostępny w rejestracji na parterze.
- Parking - przed budynkiem znajduje się parking publiczny, jednak nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.
- Pies asystujący - osoby z niepełnosprawnościami mają prawo do wejścia do placówki z psem asystującym, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Aby zapewnić jak najlepsze wsparcie osobom z niepełnosprawnościami, oferujemy szereg udogodnień w zakresie komunikacji i dostępu do informacji.
Możliwość wcześniejszego zgłoszenia potrzeby wsparcia
Osoby wymagające dodatkowej pomocy prosimy o kontakt co najmniej 7 dni przed planowaną wizytą. Można to zrobić:
- Telefonicznie: 91 48 88 355 lub 519 142 906.
- Mailowo: powrotuszczecin@interia.pl.
Dostępne formy wsparcia
Po wcześniejszym zgłoszeniu zapewniamy możliwość skorzystania z pomocy:
- Asystenta tłumaczącego na język łatwy.
- Asystenta osoby z niepełnosprawnością.
- Tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
- Przewodnika dla osób z trudnościami w widzeniu.
- Wydłużonego czasu wsparcia – dostosowanego do indywidualnych potrzeb, np. wolniejszego tłumaczenia na język migowy, wolniejszego mówienia, odczytywania komunikatów z ust czy stosowania języka łatwego.
- Wsparcie w zakresie dokumentacji - osoby z niepełnosprawnością mogą skorzystać z pomocy pracownika przy wypełnianiu dokumentów oraz poruszaniu się na wózku inwalidzkim.
Informacje wizualne i dźwiękowe:
- W budynku nie ma pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących.
- Tabliczki z alfabetem Braille’a są umieszczone na korytarzach w celu ułatwienia orientacji osobom niewidomym i słabowidzącym.