Deklaracja dostępności Zachodniopomorskie Towarzystwo Rodzin i Przyjaciół Dzieci Uzależnionych "Powrót z U" - Centrum Psychoterapii i Leczenia Uzależnień

Zachodniopomorskiego Towarzystwu Rodzin i Przyjaciół Dzieci Uzależnionych "Powrót z U" - Centrum Psychoterapii i Leczenia Uzależnień zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej powrotzu.najlepszestronyinternetowe.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 2025-02-07
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-02-07

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Zapewnienie dostępności niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.

Niezgodność z załącznikiem

Niektóre pliki zamieszczone na stronie mogą nie spełniać w pełni standardów dostępności cyfrowej, co może utrudniać ich odczytanie lub obsługę przez niektóre osoby, w tym użytkowników technologii asystujących.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2025-02-07
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-02-07

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych takich jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA,
  • pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury jak i myszki,
  • serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:zmiana
    • wielkości czcionki,
    • zmiana kontrastu,
    • oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach,
  • serwis nie zawiera skrótów klawiaturowych, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników,
  • na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Każdy ma prawo:
  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocnemogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.plotwiera się w nowym oknie

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichotwiera się w nowym oknie i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Nasza placówka podejmuje działania na rzecz dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, jednak występują pewne ograniczenia architektoniczne, o których warto wiedzieć przed wizytą:

  • Dostęp do budynku - drzwi wejściowe do placówki nie otwierają się automatycznie, co może stanowić utrudnienie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich lub z ograniczoną mobilnością.
  • Ciągi komunikacyjne - korytarze wewnątrz budynku są wystarczająco szerokie, aby umożliwić swobodne poruszanie się na wózku inwalidzkim.
  • Schody i windy - w budynku nie ma windy, jednak w przypadku konieczności pokonania schodów dostępny jest podest opuszczany, który umożliwia przemieszczanie się pomiędzy poziomami.
  • Toalety - na parterze znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Jest ona wyposażona w szerokie drzwi bez progów, a także uchwyt ułatwiający przesiadanie się. Toaleta jest zamykana na klucz, który jest dostępny w rejestracji na parterze.
  • Parking - przed budynkiem znajduje się parking publiczny, jednak nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.
  • Pies asystujący - osoby z niepełnosprawnościami mają prawo do wejścia do placówki z psem asystującym, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Aby zapewnić jak najlepsze wsparcie osobom z niepełnosprawnościami, oferujemy szereg udogodnień w zakresie komunikacji i dostępu do informacji.

Możliwość wcześniejszego zgłoszenia potrzeby wsparcia

Osoby wymagające dodatkowej pomocy prosimy o kontakt co najmniej 7 dni przed planowaną wizytą. Można to zrobić:

Dostępne formy wsparcia

Po wcześniejszym zgłoszeniu zapewniamy możliwość skorzystania z pomocy:

  • Asystenta tłumaczącego na język łatwy.
  • Asystenta osoby z niepełnosprawnością.
  • Tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
  • Przewodnika dla osób z trudnościami w widzeniu.
  • Wydłużonego czasu wsparcia – dostosowanego do indywidualnych potrzeb, np. wolniejszego tłumaczenia na język migowy, wolniejszego mówienia, odczytywania komunikatów z ust czy stosowania języka łatwego.
  • Wsparcie w zakresie dokumentacji - osoby z niepełnosprawnością mogą skorzystać z pomocy pracownika przy wypełnianiu dokumentów oraz poruszaniu się na wózku inwalidzkim.

Informacje wizualne i dźwiękowe:

  • W budynku nie ma pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących.
  • Tabliczki z alfabetem Braille’a są umieszczone na korytarzach w celu ułatwienia orientacji osobom niewidomym i słabowidzącym.
INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Preferencyjne

Umożliwiają Serwisowi zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie Serwisu, np. preferowany język lub region w którym znajduje się Użytkownik.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).